+31 (0)497 38 17 95
Nu gesloten, bekijk openingstijden
Ma: 08:30 18:00
Di: 08:30 18:00
Wo: 08:30 18:00
Do: 08:30 18:00
Vr: 08:30 20:00
Za: 08:30 15:00
Zo: Gesloten
Nu gesloten, bekijk openingstijden
Ma: 08:30 18:00
Di: 08:30 18:00
Wo: 08:30 18:00
Do: 08:30 18:00
Vr: 08:30 20:00
Za: 08:30 15:00
Zo: Gesloten
Marlou_interview_administratief_medewerker

”Een dag uit het leven van Marlou als administratief medewerkster”

Sherlock Holmes met duizend poten

Hi Marlou, hoe ben jij bij De Houtwinkel terecht gekomen?

Dat is al een tijdje geleden! Ik ben in 1987 begonnen bij De Houtwinkel als stagiaire. Dit was in de tijd dat het nog de Knap’t Op heette en de computers in opmars waren. Ik studeerde destijds assistent microcomputer. Tijdens deze opleiding gaf Antoon Lemmens les en hij zag dat ik serieus was. Ik kreeg een stage aangeboden. Onder een stoffig kleed stond een computer met een map waar de handleiding in stond. Dit ging zo goed en een jaar later kreeg ik een vaste baan aangeboden. De rest is historie!

Wil je hier nog wat aan toevoegen Marlou?

Yep! Na 33 jaar als administratief medewerkster te hebben gewerkt bij De Houtwinkel Bladel stopt mijn weg hier. Ik ben op zoek naar een andere uitdaging en daarom zoeken we vervanging op deze functie.

Vertel… Hoe begint een dag als administratief medewerker?

Nou… Je rijdt naar ons historische pand in Bladel. Je maakt de deur open met je eigen sleutel van het pand want dit is een stukje vertrouwen wat je hier krijgt. Hangt je jas op en legt je tas in je eigen kluisje. Netjes opgeborgen want daar houden we van! Pakt een bakje koffie (óf cappuccino, of thee, of water… of chocomel) en kletst wat bij met je collega’s in de koffiekantine.

Én wat ga je daarna doen?

Hééél veel! Want als administratief medewerker ben je een belangrijke schakel in het bedrijf.

Je start de computer op en begint met het doorspitten van jouw postvakje. Hierin worden retour bonnen, werkbonnen en terugbel verzoekjes verzameld door jouw collega’s. Je ontdekt een terugbel verzoek van meneer Lavrijsen die je gisteren ook al geprobeerd hebt te bellen. Meteen maar even terug bellen. Hij heeft een vraag over zijn openstaande factuur. Hier help je meneer Lavrijsen met alle plezier mee. Opgelost! Nadat jij jouw postvakje hebt weggewerkt en de Sherlock Holmes hebt uitgehangen is het tijd voor een pauze.

Samen met een collega neem je eventjes pauze en klets je gezellig bij over het super fijne weekend dat je hebt gehad met het leuke bedrijfsfeestje! Nog niet uitgekletst maar de plicht roept. Je gaat er namelijk voor zorgen dat je collega aan de kassa ook even haar pauze kan nemen. Collegiaal!

Iedereen weer op zijn eigen plekje en jij weer achter de computer. Je opent de mail. Je checkt alle vijf de mailboxen, geeft alle mailtjes een kleurtje zodat je collega’s weten wie wat op zich mag nemen en neemt de administratie mail als eigen verantwoordelijkheid. De eerste mail die je tegen komt is een inkoopfactuur. Via Trifact boek je de inkoopfactuur in naar ons boekhoud programma Exact. Ook werk je de complete bedrijfsadministratie in Exact bij. Volgende mail… Je collega van de buitendienst is ingepland in België. Even noteren om een A1 werkverklaring aan te vragen. Check check check! Tijd voor de lunch!

Lekker even eten en genieten van de rust in de lunchkantine want over een half uurtje heb je een afspraak gepland staan… Half één tijd voor het overleg met je collega. Samen loop je door de offertes die gefactureerd mogen worden. Klopt alles? Zijn de gewerkte uren die jij wilt factureren juist? Je loopt alles even door. Wij hebben liever dat je het tien keer vraagt dan dat het fout loopt.

Tijdens het overleg loopt er een collega binnen met de mededeling dat de inkt cartridges bijna op zijn. Even noteren. Na het overleg pak je de mail weer op en voor je het weet is het weer koffiepauze.

De laatste uurtjes van de dag zijn alweer aangebroken en Oh ja… Niet vergeten de inkt cartridges te bestellen en de A1 werkverklaring voor de buitendienst aan te vragen.

Wat zijn jouw werkzaamheden in een noten dop?

Debiteuren-, crediteuren beheer
Kas-, bank-, memoriaalboekingen
Factureren
Email-, klanten beheer

Dat klinkt allemaal wel serieus hoor Marlou!

Dat klopt! Je moet wel je aandacht bij je werk houden! Maar het is niet altijd serieus hoor! In de pauze hebt je je rust momenten of raak je verzeild in een slap gezever gesprek. Vroeger bakten wij zelfs eieren op de houtkachel (die het pand verwarmde). Nu hebben we een aantal keer per jaar een bedrijfsfeestje en drinken we samen een borrel na de laatste werkdag van de week!

Word jij onze nieuwe Marlou?

We zijn heel trots op Marlou dat ze een andere uitdaging aan durft te gaan. Natuurlijk vinden we het heel erg jammer dat we zo’n leuke persoonlijkheid en zo veel kennis moeten gaan missen. Denk jij dat je Marlou kan ‘vervangen’ en durf je deze uitdaging aan? Solliciteer dan als administratief medewerker bij ons, De Houtwinkel Bladel.